728x90 AdSpace

  • Son Dakika

    21 Şubat 2016 Pazar

    60/1(g) ne demek? GSS Nedir ve GSS borcu olanlar ne yapmalı?

    60/1(g) GSS Nedir, Genel Sağlık Sigortası borcu olanlar ne yapmalı. GSS Borç Sorgulama.
    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası (GSS) Kanununun 60'ıncı maddesinde genel sağlık sigortalısı sayılanlar düzenlenmiş olup genel sağlık sigortalısı sayılmanın ana koşulu, yerleşim yerinin Türkiye olmasıdır. 1/1/2012 tarihinden itibaren zorunlu genel sağlık sigortası uygulamasına geçilmiştir. Aşağıda genel sağlık sigortalısı sayılmayanların anlatıldığı bölümde sayılanlar hariç olmak üzere yerleşim yeri Türkiye olan Türk vatandaşlar zorunlu olarak, yabancı ülke vatandaşları ise talepleri ile genel sağlık sigortası kapsamına alınmaktadır.


    GSS 2017 Genel Sağlık Sigortası'nda Yeni Dönem 1 Nisan da başlıyor (HABERİN DEVAMI İÇİN BURAYA TIKLA)


    Gelir Testi Nedir ve Kimler Gelir Testi Yaptırmak Zorundadır?

    Gelir testi işlemi, kişinin çeşitli göstergeler ışığında mevcut gelirinin belirlenmesidir.
    Herhangi bir kapsamda genel sağlık sigortalısı veya genel sağlık sigortalısının bakmakla yükümlü olduğu kişi kapsamında sağlık yardımlarından yararlanma hakkı bulunmayan kişiler 5510 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında genel sağlık sigortalısı tescil edilmekte olup, anılan kapsamda tescil edilen bu kişilerin tescil tarihinden itibaren yerleşim yerlerinin bulunduğu yerdeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına müracaat ederek gelir testi yaptırmaları gerekmektedir.

    Gelir tespitinde aynı hanedeki aile esas alınmaktadır. Adres Kayıt Sisteminde yer alan adres bilgilerine göre aynı hane içinde yaşayan ve MERNİS kayıtlarında yer alan eş, yaşlarına bakılmaksızın evli olmayan çocuk ile genel sağlık sigortalısı olarak tescil edilecek kişinin ana ve babası esas alınmakta ancak, aynı hanede yaşamayan ve öğrenim nedeniyle başka bir hanede yaşayan evli olmayan çocuklardan 25 yaşını doldurmayanlar gelir tespitinde aile içinde değerlendirilmektedir.

    Gelir Testini Ne Zaman Yaptırmalıyım?

    Kanun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrası (g) bendi kapsamında tescil edilen kişilerin gelir testi müracaat bildiriminin (Ek:1) kendilerine tebliğ edildiği tarihten itibaren bir ay içinde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına başvurmaları gerekmektedir. Söz konusu bir aylık süre içerisinde gelir testine başvurmayanların tescil başlangıç tarihinden itibaren aile içindeki gelirinin kişi başına düşen aylık tutarı olarak, Kanunun 82 nci maddesine göre belirlenen aylık prime esas kazancın (asgari ücretin) iki katı esas alınarak primleri tahakkuk ettirilecek ve bu kişilerin ödemeleri gereken prim miktarı, sosyal güvenlik il müdürlüğü/sosyal güvenlik merkezi tarafından 7201 sayılı Kanuna göre iadeli taahhütlü posta yoluyla kendilerine tebliğ edilecektir. Bu süre Kanunun (60/1 (c-1) )alt bendi kapsamında olduğu tespit edilenler için kendilerine “Gelir testine müracaat bildirimi” (Ek:1) tebliğ edildiği tarihten itibaren altı aydır.

    Gelir Testi Sonucu Ne kadar Prim Ödeyeceğim?

    GSS Statüsü
    Gelir Durumu
    Ödeyeceği Prim
    60/1(c-1)
    Asgari ücretin üçte birinden az olanlar
    Hazinece karşılanır
    60/1(g-1)
    Asgari ücretin üçte birinden asgari ücrete kadar olanlar
    (Asgari Ücret/3) x %12
    60/1(g-2)
    Asgari ücretten asgari ücretin iki katına kadar olanlar
    (Asgari Ücret)x%12
    60/1(g-3)
    Asgari ücretin iki katından fazla olanlar
    (Asgari Ücret)x2x%12

    Gelir Testi Yaptırmak İstemiyorum Ne Yapmalıyım?

    Gelir testi yaptırmak istemeyenlerin, Kuruma veya Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına müracaat ederek gelir testi yaptırmak istemediğini yazılı olarak beyan etmeleri gerekmektedir. Bu beyanda bulunan kişilerin aile içindeki kişi başına düşen aylık gelir tutarı, Kanunun 82 nci maddesine göre belirlenen aylık prime esas kazanç alt sınırının iki katından fazla olduğu kabul edilir. Buna göre genel sağlık sigortası primleri, sosyal güvenlik il müdürlüğü/sosyal güvenlik merkezi tarafından tescil tarihinden itibaren asgari ücretin iki katı esas alınarak güncellenir ve “GSS Tescil Bildirimi” (Ek:2) ile 7201 sayılı Kanuna göre iadeli taahhütlü posta yoluyla kendilerine tebliğ edilir.


    Kaynak: SGK
    • Blogger Yorumları
    • Facebook Yorumları

    16 yorum:

    1. ben sigortalı çalıştığım halde genel sağlık sigortası borcum nasıl görünüyor anlamadım ne yapmam gerekir

      YanıtlaSil
    2. Allah devletimize zeval vermesin.
      8 aydir issizim.
      Kel kör bi iş buldum şimdi dünya kadar borcu odeyecem.
      Ve bikere bile hastaneye gitmedim
      .

      YanıtlaSil
    3. 25 yaşındayım her ay 53 TL borç biniyor.Çalismiyorum ne yapmam gerekli.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Bende ölye durumdayım 25 yaşındayım her ay 53 dü yeni zamla 60.87 tl olmuş napcaz yardım edin

        Sil
    4. Gelir testi yaptırın daha önce yaptırmış olsanız bile işten çıkınca tekrar yaptırmakta fayda var

      YanıtlaSil
    5. Daha önce gelir testi yaptıranlar işten çıktığınız için tekrar yaptırmanızda fayda var diye düşünüyorum

      YanıtlaSil
    6. Geliri olmatana gelir bindirmek de güzel en son baktıgımda fiyatı dudagımı uçuklatmıstı Sanki işsizin Takibi yapılmıyor insaf be Vallahi sanki bütün elemanların sıgortasını ben yapmak zorundayım şimdide hepsini ben ödetecem sanki ömrümce eleman beslemişim gibi Kendi borçlarımız yetmezmiş gibi bide belimize bunu vurdunuz.İlla test yaptıracaz ulan zaten hersey kayıtlı belli Serefsizler Sıgorta yapmasın şikayet edelim haklı çıkarın hak aramayada insanı teşvik etmeyin sonrada adı calışanı koruma olsun.Vallahi bıktım Ne çalışacam la Çalışıyosun bir ay geçiyo ölme eşsegim ölme öbür aya patronun keyfi gelsinde ya sigorta yapsın ya maaş versin yada bir buçuk ay sonra verdigin emege bakmadan kapı dışarı etsin sıgortasız çalıştırılıpta şikayet ettiklerimden hakkımı Alın da sonra borç çıkarın Yeşil karta öyle üstüne dünyanın borcunu yıktılar Çalışmaktan sogudum bu ne ya Hayır adam gibi bi iş bulsam neyse oda yok oglu yok bu gidisle kefenide borç alacaz.Bu Çarpık düzen ne zaman düzelir sorayımda borçla alacagım mezara da haciz gelmesin bari.Yeterki aga babası Patronlarsıgortasız işçi çalıştırsın şikayet edilincede anında o patrona ceza yazılsın Sıgortasız çalıştırılıp hakkı gasp edilen elemanada Anında Tazminatı ödensin fazlasıyla hiç zorluk yaşatmadan mahkemelerde sürünmeden tabi bu benim hayalim belki bigün olur ?

      YanıtlaSil
    7. Ben yıllardır calismiyordum. 2012 den beri 4000 tl borc birikmis. Odemedim tabi. 800 tl sinden vaz gecmisler. Bu arada 1 ay bile odemeseniz sigorta kapsamindan cikiyorsunuz yani hastanelerde ucretli tedavi oluyorsunuz. Bu yillar icinde hastaneye toplasan 10 kere gitmisimdir. Kimisinde vezneye dogrudan odeme yaptim kimisinde para talep edilmedi. Sonra farkettim ki para talep edilmeyen hastane ziyaretlerimin masraflari saglik bakanligina bagli bir hesapta borc olarak birikiyormus. Bu birikenler ve pesin olarak odedigim saglik masraflarimi gss borcunu odemedigim icin odemek zorunda kalmistim. Ardindan gss borclarimi da odemem gerekti.

      Ben kimseden borc almadim, hastalaninca gittigim hastanede parasini odedim. Uste bu gss yi odedim. Hala calismiyorum. Tek masrafim bu olsa amenna. Sagda solda gecici isler pesinde kosuyorum. Borc buyuyecek diye uykularim kaciyor. Dayanacak gucum kalmadi.

      YanıtlaSil
    8. Bir suriyeli kadar degetimiz yık bu devlete. 2 senedir işssizim. Hiç. Evliyim bir tanedr evladım var ve ciddi sağlık sorunlarım var devlet hastaneliri bakmıyor bana birde 2 milyar borc çıkarmışlar yazıklar olsun size

      YanıtlaSil
    9. valla bende işsizim. 2019 itibariyle bana her ay 76 tl kitleme yapıyor devlet. bunun adı resmen zorla haraç kesmektir. saçma sapan bir sistem. ben 2014 ünicersite mezunuyum ve halen işsizim. sağda solda bir kaç ya çalışarak kendime yetecek para kazandım. Benim h,çbr mecburiyetim yok bu parayı vermeye ! hastaneye gittiğimde yok ama zorlan her ay para birikiyor. Allah bunların belasını versin ben ne diyeyim ! ital ettirmek istiyorum iptal de etmiyorlar. neymiş git gelir testi yap.ee yaptım ? sonuc ? sana yeşil kart yok. neymiş babam emekli abem sigortalı çalışıyor. neymiş babanla aynı evde yaşamayacakmışssın kendi adresin olacakmış belli maaş olackmış. bir sürü aptalca şeyler. ben babamdan kuruş para almıyorum abemden almıyorum resmen haraç kesiyor SSK denen kurum ! Hakkım helal etmiyorum. Zehir zıkkım olsun. BİMER e de yazın arkadaşlar. burdan yorumla kalmayalım. birşey değişeceği yok ama hakkımızı savunalım.

      YanıtlaSil
    10. Benim oğlum 30 yaşında ve son sınıftan 5 dersten takıntılı olduğundan öğrenci görünmektedir ayrıca benimlede kalmıyor günü birlik sigortasız işlerde çalıştığından pekte düzenli bir geliri yok vede kkaç aylardırda işsiz ve onun ihtiyaçlarını elimden geldiğince karşılamaya çalışıyorum Ben SSK şunu soruyorum Bir kişi çalışmayıp kazancı yoksa neden GSS primi tahsil edilmeye çalışılıyor bu kadar merhametsiz bir kurum olabilirmi o kişinin geliri yoksa gss primi ödemesimi istenir böyle kanunmu olur allahaşkına

      YanıtlaSil
    11. Benim oğlum 30 yaşında ve son sınıftan 5 dersten takıntılı olduğundan öğrenci görünmektedir ayrıca benimlede kalmıyor günü birlik sigortasız işlerde çalıştığından pekte düzenli bir geliri yok vede kkaç aylardırda işsiz ve onun ihtiyaçlarını elimden geldiğince karşılamaya çalışıyorum Ben SSK şunu soruyorum Bir kişi çalışmayıp kazancı yoksa neden GSS primi tahsil edilmeye çalışılıyor bu kadar merhametsiz bir kurum olabilirmi o kişinin geliri yoksa gss primi ödemesimi istenir böyle kanunmu olur allahaşkına

      YanıtlaSil
    12. Ben 1997 soğumluyum ailemde ssk lı kimse yok hiç haberim olmadan ve tebligatta yapmadan 2017 8.aydan 2018 12. Aya kadar borç çıkarmışlar ben tesadüfen gss den öğrendim. Bu nasıl oluyor.baksınlar ailemin bir tanesi ssk lıysa haklılar 4 yıldır hiçbir bilgi verilmedi yani oldu bitiriye getiriyorlar.haberim olsaydı itiraz ederdim 1600 tl borç ALLAH burnunuzdan getirsin.ben bunu mahkemeye taşıyıcam.

      YanıtlaSil
    13. 2017 den beri bendede görünüyo işten çıkartıldığımda hastaneye gittim ve benden ücret talep ettikleri için maddi zorluk çektiğinden muayene bile olamadım ve ben bu borcu ödemek istemiyorum

      YanıtlaSil

    Item Reviewed: 60/1(g) ne demek? GSS Nedir ve GSS borcu olanlar ne yapmalı? Rating: 5 Reviewed By: Admin
    Yukarı Çık